Evidence případů podpory
Uživatel jakéhokoliv IS může mít pocit, že jeho komunikace s pracovištěm technické podpory nemusí být nijak evidovaná, že prostě požádá o pomoc, technici pomůžou a tím to končí.
      Realita je podstatně jiná, především u záležitostí, které nejsou vyřešeny ad-hoc, stylem "jeden telefonát/mail a
      hotovo".
      Ale i rychle vyřešené záležitosti potřebují svůj řád. Často je potřeba se k nim dodatečně vrátit, navázat na ně,
      ověřit dodatečně správnost řešení apod.
    
      Od pracovníků technické podpory je uživatelem očekávána dokonalost téměř nadpozemská :-)
      Schopnost vyřešit jakýkoliv problém. Vyřešit to správně, neomylně, rychle. Vysvětlit vše srozumitelně, vlídně.
      Vše si pamatovat a kdykoliv plynule navázat na něco, co bylo řešeno před týdnem, měsícem, nebo před několika
      roky.
    
Snažíme se k tomuto ideálu přiblížit, což kromě vysoké profesní kvalifikace znamená také důsledné respektování určitých definovaných procesů, používání standardizovaných postupů s řadou kontrolních mechanismů.
Ve výrobních firmách, pokud jejich výrobky mají mít vysoké standardy jakosti, stává se běžnou věcí zavedení systémů jakosti. Bez ohledu na to, že v praxi se to občas zvrhne v ryze formální Potěmkinovy vesnice, princip je to velmi rozumný a zavedení definovaných procesů pro výkon různých činností je cestou k jistotě, že věci budou fungovat správně a víceméně stabilně.
V návaznosti na minulý odstavec je potřeba si uvědomit, že vývoj a podpora SW nezbytně potřebuje jasně definované a respektované procesní fungování, navzdory všeobecnému dojmu že jde o jakési bouření chytrých mozků, které nelze do nějakých definovaných procesů sešněrovat.
Pro tento text pomiňme procesy probíhající při samotném vývoji - ty uživatele IS nezajímají a zajímat nemusí.
Pro vztah uživatelů Kaskády s pracovištěm technické podpory je klíčovým procesem Případ podpory, sloužící pro
- záznam tématu/požadavku zákazníka, 
- stanovení typu služby (bezplatný hotline, placená podpora, záznam připomínky či návrhu na úpravu, oprava chyby, ,...), 
- řízený průběh řešení a komunikace, 
- průběžnou evidenci realizace práce - podklad pro účtování v případě placené technické podpory, 
- případné plánování servisní akce, 
- ověření řádného ukončení. 
Tento proces probíhá bezpodmínečně pro každou řešenou záležitost - velkou i malou, placenou i neplacenou, přitom na tp.ekaskada.cz může každý uživatel Kaskády (technický správce) sledovat stav veškerých případů, týkajících se jeho organizace.
Pro uživatele Kaskády z toho plynou samá pozitiva
- 
        jistota, že věci nezůstávají "viset ve vzduchu bez odezvy", že jsou řešeny správným způsobem 
- 
        možnost kdykoliv sledovat stav veškerých případů, týkajících se jeho organizace, jak těch rozpracovaných, tak i dřívějších, zadání, průběh řešení, výsledek ... 
- 
        oproštění od nutnosti vést si vlastní agendu požadavků - stačí přes webové rozhraní vložit jednotlivé požadavky do databáze podpory 
- 
        kdykoliv lze jasně navázat (odkazem na číslo daného případu) na libovolnou starší záležitost a nějak jí dál rozvinout 
- 
        jednoduchá kontrola fakturovaných prací - uvedené číslo případu umožní pohled na danou záležitost, která je fakturována. 
Jak to funguje v praxi, když se uživatel obrací na pracoviště technické podpory
- 
        Na www.ekaskada.cz zaznamená zákazník (uživatel Kaskády) nový případ podpory Toto je ideální situace, nejpřímočařejší cesta ke vzniku procesu, který následně bude probíhat dle standardních pravidel jeho životního cyklu - 
            ihned po uložení informací ve webovém rozhraní se v inboxu všech aktuálně pracujících techniků objeví objekt (průvodka práce) se všemi potřebnými informacemi 
- 
            službu konající pracovník vyhodnotí situaci, v případě potřeby si vyžádá další informace, určí řešitele, termíny apod. 
- 
            pověřený pracovník převezme záležitost, řeší, komunikuje se zákazníkem ... 
- 
            průběh komunikace a řešení je zaznamenáván do průvodky, dostupný zákazníkovi na tp.ekaskada.cz 
- 
            dokud není případ vyřešen, spadá m.j. do kompetence koordinátora podpory, který pravidelně kontroluje stav otevřených případů a dohlíží na regulérní průběh. 
 
- 
            
- 
        Uživatel Kaskády posílá email na hotline@ekaskada.cz To není dobrá cesta. Když už text formuluje písemně, je mnohem lepší vložit jej přímo do databáze - viz. předchozí odstavec. 
 Pokud přesto uživatel svojí věc zašle mailem (prozatím je to tak možné), pak službu konající pracovník HotLine podle tohoto emailu vytvoří "Případ podpory", informuje o tom zákazníka, dál vše probíhá výše popsaným způsobem.
- 
        Uživatel Kaskády telefonuje na HotLine pracoviště V tomto případě se v roli písaře ocitá pracovník HotLine. Zakládá v databázi "Případ podpory", během hovoru zapíše do textu problém, se kterým se zákazník na HL obrací, pokud hned i poskytuje radu, zaznamenává i tuto radu. Následně je, podle konkrétní situace, buďto případ hned uzavřen a zákazníkovi odeslán email s rekapitulací této záležitosti, nebo zůstává otevřen k dalšímu řešení a probíhá výše popsaným způsobem. 
Komentář ke standardizovaným "neosobním" mailům
V rámci standardních mechanismů, garantujících spolehlivé řešení, jsou odesílány emaily se strojně skládaným textem, sestaveným tak aby obsahoval vše potřebné a korektně vyjadřoval aktuální stav daného případu.
      Tyto texty jsou samozřejmě neosobní, mohou působit studeně a odtažitě.
      Věříme ale, že smyslem této komunikace není přátelské potlachání, nýbrž efektivní a kvalitní řešení potřeb našich
      zákazníků.
    
Individuální přístup a komunikaci projevují technici v rámci samotného řešení, kde každý případ je jiný a jinak se komunikuje. Zde je jejich čas využit smysluplně. Nemá smysl individuálně textovat oznámení, podobná jak vejce vejci - tam je na místě použití standardizovaných šablon.
Věříme, že toto je jasné a pochopitelné, přátelské popovídání rádi uskutečníme při jiných příležitostech.
