Novinky úpravy UPK-16-0048
Výrazně byly upraveny možnosti setřídění položek v obsahu dokladů a objednávek
Dosavadní stav
- 
        V uživatelském rozhraní Kaskády (karta Obsah v jednotlivých prohlížečích) byly řádky setříděny většinou tak, jak byly do obsahu vkládány, s možností posunout některé řádky nahoru/dolů a tím pořadí měnit. 
- 
        V tiskových sestavách byla sitauce rozmanitá. 
 Některé sestavy používaly stejné pořadí položek jako uživatelské rozhraní, jiné měly vlastní třídící kritéria.
 Nutno podotknout, že u některých konkrétních tiskových sestav je vzhledem k jejich speciálnímu účelu i nadále setřídění určeno "natvrdo" při vývoji a nelze jej uživatelsky měnit.
- 
        Neexistovala uživatelská možnost, jak pro jednotlivé druhy objektů určit vlastní pravidla pro setřídění obsahu. 
Cílem úpravy je
- 
        Sjednotit setřídění položek obsahu v GUI a v tiskových sestavách, což platí pro "běžné" tisky, nikoliv pro určité specifické tisky, kde je určité setřídění dané logikou věci. 
- 
        Umožnit uživatelům vlastní definici metody setřídění na úrovni jednotlivých druhů objektů. 
 Nastavení přitom může provést pouze administrátor, nelze rozlišovat dle uživatelů - platí pro celou organizaci, nelze rozlišovat např. podle šablon, platí pro všechny objekty daného druhu.
Popis úpravy
- 
        V konfiguraci druhů (tříd) je na kartě Druh nově doplněno editační pole pro zadání masky pro setřídění obsahu. 
 Tato maska slouží k zadání seznamu sloupců (klíčů), podle kterých se bude obsah dokladů daného druhu třídit.
- 
        Podle této masky bude setřídění uplatněno v naprosté většině tiskových sestav daného druhu objektu a zároveň také jako výchozí setřídění na kartě Obsah. 
- 
        Výchozí nastavení masky u jednotlivých druhů je nastaveno tak, aby bylo co nejvíce zachováno původní setřídění před touto úpravou. Je pak na administrátorovi, jak setřídění pro jednotlivé druhy objektů (dokladů) v dané uživatelské organizaci upraví. 
| Oblast funkčnosti | Doklady | 
| Ve verzi | 16.05 | 
