![]() |
Dotazník |
![]() |
Komunikace |
Druh Zásilka hmotná představuje klasické papírové dopisy, balíky apod. přijímané/odesílané nikoliv elektronicky, ale naopak klasickými cestami jako je pošta a u odeslaných zásilek především prostřednictvím přepravce a přepravních služeb apod.
Bližší informace o hmotných zásilkách jsou uvedeny v kapitole Hmotné zásilky jako součást prodejních procesů.
Pro odeslanou zásilku (poštu) je k dispozici mechanismus, který u dopisů podporuje hromadné odeslání. Díky němu, při zaškrtnutí pole Hromadná v prohlížeči hmotné zásilky, lze
vybrat více kontaktů, kterým je dopis odesílán (v kartě Adresáti hromadného dopisu),
vytisknout příslušný počet dopisů (nebo samotných obálek) adresovaných na jednotlivé adresáty (včetně individuálního oslovení),
vytisknout příslušnou sadu adresních štítků
a odeslání realizovat.
Dopis (hmotná zásilka) přitom bude představován jediným objektem Kaskády, který bude propojen se všemi adresáty a díky tomu bude kdykoli ze strany kteréhokoli adresáta dostupný.
Pro tisk odeslaného dopisu je oslovení důležitým prvkem. Týká se to jak zásilek individuálních tak zásilek hromadných, v případě hromadných je samozřejmě situace složitější. U individuální hmotné zásilky může totiž uživatel napsat oslovení přímo v prohlížeči dopisu, je to konkrétní oslovení týkající se příslušného adresáta a vše je vyřešeno. Na druhou stranu u hromadných zásilek je často potřeba vkládat do dopisu individuální oslovení pro jednotlivé adresáty.
Kaskáda poskytuje podporu pro individuální oslovení jednotlivých kontaktů, zároveň ale nenutí vyplňovat toto oslovení pro každý kontakt pokud se uživatel spokojí s jedním společným oslovením. Při tisku dopisu program použije oslovení podle následujícího algoritmu.
Nejprve zjišťuje zda přímo v konkrétním dopise uživatel vyplnil oslovení, pokud ano bude použito přednostně.
Pokud v dopise oslovení zadáno nebylo, pak program použije oslovení zadané u příslušného kontaktu, pokud je u tohoto kontaktu nějaké oslovení vyplněno.
Pokud nebylo vyplněno oslovení ani v dopise ani u kontaktu použije Kaskáda oslovení zadané v globální konfiguraci.
Doporučujeme v prohlížeči kontaktu, pokud oslovení zadáváte, použít pátý pád například tedy: "Vážený pane Nováku".
Pracovník přijímající hmotnou zásilku (poštu) od doručovatelů provádí její záznam do Kaskády obvykle následovně:
vyhledá příslušný Kontakt,
pokud Kontakt ještě neexistuje, pak jej v Kaskádě vytvoří,
v panelu nástrojů rozbalí nabídku tlačítka a zvolí volbu "Nová zásilka hmotná"
,
v dialogu "Volba druhu zásilky" zvolí, zda se jedná o dopis nebo balík a vybere příslušnou šablonu pro odeslanou zásilku,
v prohlížeči Zásilky hmotné je již předdefinovaný příslušný odesílatel, uživatel pouze doplní do názvu stručnou charakteristiku, případně může podrobnější informace uvést do příslušných polí na první kartě,
v poli Souvisí s lze vyplnit objekt, se kterým souvisí, může to být například Zakázka, které se dopis týká nebo jakýkoli jiný Kaskádní objekt,
po uložení zásilka dostává své číslo, je navázána na příslušného odesílatele a seznam těchto zásilek představuje "Knihu došlé pošty".
Uživatel, který chce vytvořit hmotnou zásilku (odeslaný dopis), vyhledá Kontakt, kterému píše,
v panelu nástrojů rozbalí nabídku tlačítka a zvolí volbu "Nová zásilka hmotná"
,
v dialogu "Volba druhu zásilky" zvolí "Dopis" a vybere příslušnou šablonu pro odeslanou zásilku,
v prohlížeči Zásilky hmotné je předdefinován Adresát, uživatel vyplní Název a případně Oslovení,
pokud dopis vytvářel podle šablony, může zde být předdefinovaný obsah, v opačném případě do obsahu napíše obsah samotného sdělení,
pokud sám řeší odeslání, může zaškrtnout údaj Odesláno, v opačném případě může ponechat údaj nezaškrtnutý a využít vyhledávací složku , ve které pracovník zodpovídající za odesílání pošty vždy nalezne ty dopisy, které jsou připraveny k odeslání. Tento pracovník má v prohlížeči složky "Pošta k odeslání" k dispozici tisk poštovního podacího archu určeného pro poštu.
Uživatel, který chce odeslat zboží, které je obsahem nějakého dodacího listu vydaného s vazbou na fakturu vydanou, vyhledá příslušný DL, ve kterém
v panelu nástrojů rozbalí nabídku tlačítka a zvolí volbu "Nová zásilka hmotná"
,
v dialogu "Volba druhu zásilky" zvolí volbu "balík" a vybere příslušnou šablonu pro odeslanou zásilku,
v prohlížeči Zásilky hmotné je předdefinován Adresát (příjemce dodávky z DL), uživatel
doupřesní Název,
zvolí Přepravní službu (pro kterou je registrována webová služba),
v případě vícekusové zásilky vyplní Počet kusů,
prověří, zda je zapnuta Synchronizace s doklady - "Hmotnosti i částky",
kliknutím na tlačítko eRegistr provede registraci balíku u přepravce,
kliknutím na odkaz v pravé části prohlížeče zobrazí vygenerovaný přepravní štítek, vytiskne ho a nalepí na balík
stejný postup provede u ostatních DL, které chce řešit.
1x nebo 2x denně provede dávkové objednání svozu u přepravce (nad složkou Zásilky odeslané (hmotné), stav "Čeká na přepravce", NEobjednán svoz kliknutím na volbu Objednat svoz zásilek v této složce)
Po odeslání zásilky pak je možné spustit činnost Ověření stavu hmotných zásilek a poté prověřit stav odeslaných zásilek (v ideálním případě jsou všechny zásilky doručené, tedy ve složce Zásilky odeslané (hmotné), vše bez ohledu na stav).
Obecný filtr je společný všem objektům.
Pro tento druh integritní kontrola zatím není definována.
Druh Zásilka hmotná je poddruhem Komunikace.
Druh Zásilka hmotná nemá další poddruhy.
![]() |
Dotazník |
![]() |
Komunikace |