![]() |
Prodejnost produktů, vztah ke kontaktům |
![]() |
Produkty | Doplňkové produkty |
![]() |
Kód produktu slouží jako jeden z identifikátorů produktu. Tato kapitola se věnuje vlastnímu kódu produktu, pod kterým jednoznačně identifikujeme produkt ve vlastní organizaci. Je to jeden z klíčových údajů pro vztahy uvnitř organizace i vůči dodavatelům a zákazníkům.
V případě, že váš obchodní partner vyžaduje jeho vlastní označení produktu, pak je nutné pro tyto účely vyplnit u každého produktu cizí údaje o produktu (na kartě Další / Cizí údaje). Více viz. samostatná kapitola Cizí údaje o produktu.
Princip samotného generování (vytváření) kódu produktu je závislé na nastavení volby Podpora pro tvorbu nových produktů (kód ...) v globální konfiguraci na kartě Produkty.
Možné volby jsou
Tato volba je výchozí.
V tomto případě je jedno, z jakého místa uživatel produkt zakládá nebo modifikuje. Program kód produktu
ponechá prázdný a je pouze na uživateli, zda jej vyplní či nikoliv. Při ukládání produktu však program
kontroluje, zda kód produktu je/není vyplněný. Pokud
není vyplněný - program zobrazí uživateli varování na nevyplněný kód. Rozhodnutí o tom, zda produkt uložit bez kódu produtku je zcela na uživateli.
je vyplněný - program prověří, zda již neexistuje u jiného produktu a pokud k takové situaci dojde, nedovolí uživateli produkt uložit (nesmí docházet k duplicitám). V opačném případě produkt uloží.
Následující dvě volby se mohou hodit v případě, kdy v rámci firemních domluv jsou produkty zařazené do
příslušných produktových složek a v rámci tohoto zařazení je zapotřebí, aby kód produktu začínal určitým
prefixem.
V případě nastavení této volby bude možné vytvářet nový produkt pouze z prostoru nějaké produktové složky. Zároveň v prohlížeči produktové složky bude zpřístupněna podkarta Atributy pro nové produkty, z níž si následně program při vytváření nového produktu převezme potřebné údaje pro automatické vygenerování kódu produktu.
V prohlížeči produktu nebude zobrazen žádný kód ani prefix, ale celý kód bude automaticky vytvořen při uložení dat dle následujících atributů.
Prefix kódu produktů - prefix kódu produktu založeného v rámci dané složky
Pokud je kromě tohoto údaje také určena celková požadovaná délka kódu produktu (viz. dále), pak se při tvorbě nového produktu
Pokud není kromě tohoto údaje také určena celková požadovaná délka kódu produktu, pak se při tvorbě nového produktu
Poslední pořadové číslo v produktech
Program v tom případě čítač použije v případě, kdy při prvním uložení produktu je kód nevyplněn, ať už
proto, že jej systém do prohlížeče nepřednastavil, nebo jej uživatel vymazal.
V uvedené situaci systém použije prefix a k němu doplní pořadové číslo, přitom hlídá unikátnost, takže
případná duplicita nevadí, automaticky se bude hledat další vyšší číslo, až najde unikátní.
Celková minimální délka kódu produktu
Tento údaj rozhoduje nejen o celkové délce automaticky generovaného kódu, ale také o tom, zda prefix bude/nebude přednastaven v prohlížeči při tvorbě nového produktu.
Pokud je údaj nevyplněn, má se za to, že prefix má být přednastaven do prohlížeče a uživatel si sám doplní zbývající část.
Pokud je údaj vyplněn, má se za to, že prefix nemá být přednastaven do prohlížeče, systém při uložení kód
vytvoří zcela automaticky.
Přitom se bude systém snažit při doplnění pořadového čísla k prefixu dosáhnout zde uvedené délky tím, že
pořadové číslo doplní zleva nulami, pokud by jinak byl celkový výsledek kratší.
Výchozí cenová skupina
Pokud je tento údaj neprázdný, pak bude při tvorbě produktů v rámci této složky přednastaven do prohlížeče produktu bez ohledu na to, jaká cenová skupina je uvedena v šabloně, podle níž je produkt vytvářen.
Výchozí šablona pro nový produkt
Tato šablona se uplatní v případě vytváření nového produktu z prostoru složky, v níž je tato šablona
definována, přitom prefix kódu produktu bude upřednostněn z této šablony (pokud je vyplněn).
Pokud je šablona určena, program nebude při tvorbě nového produktu nabízet dialog Volba předlohy.
Prefix kódu produktu bude zobrazen již v prohlížeči během pořizování nového produktu a uživatel k němu může doplnit zbývající část kódu. I v tomto případě, pokud je pole pro zadání kódu prázdné, dojde k automatickému vytvoření kódu při uložení. Tedy stejně jako u předchozí volby "Automaticky generovaný kód".
Pokud vlastní kód produktu má obsahovat mezery, je nutné v globální konfiguraci na kartě Produkty zaškrtnout volbu Ve vlastním kódu produktu povolit mezery, jinak program nedovolí produkt uložit. Použití mezer v kódu produktu však nedoporučujeme, protože při rychlém hledání objektů musíte do vzorku pro hledání objektu zapsat přesný počet mezer, který je v kódu produktu uveden a pokud tomu tak není, program produkt nenajde.
V případě, že pro některé obchodní partnery (dodavatele) máte evidované i cizí identifikace produktů, pak v prohlížeči kontaktu na kartě Další / Další parametry lze ovlivnit prezentaci (zobrazení) kódů produktů v řádcích při tisku dokladů, ve kterých je daný kontakt aktérem.
![]() |
Prodejnost produktů, vztah ke kontaktům |
![]() |
Produkty | Doplňkové produkty |
![]() |