![]() |
Jak promítnout do dat kontaktu změnu názvu organizace |
![]() |
Komunikace a kontakty | Jak řešit změnu identity určitého kontaktu ( název, IČO ...) |
![]() |
Z organizace (kontaktu evidovaného v Kaskádě), odešel pracovník, který je v Kaskádě
evidován jako kontakt (osoba) připojený k této organizaci.
Tento případ použití popisuje, jak tuto skutečnost promítnout do Vašich dat.
Organizace (zaměstnavatel) je kontaktem v Kaskádě.
Osoba (zaměstnanec) je kontaktem v Kaskádě.
Osoba je propojena s organizací propojením typu Osoba pracuje v organizaci (organizační jednotce).
Došla informace o tom, že zaměstnanec v této organizaci již nepracuje.
Tento postup má smysl např. v situaci, kdy dotyčný "obsluhoval" nějakou obecnou adresu jako uctarna@firma.cz,
obchod@firma.cz, telefon na daný úsek apod.
Tuto elektronickou adresu je potřeba zachovat a přesunout jinam (k jiné osobě pracující v této organizaci).
Otevřete prohlížeč dané organizace.
Otevřete dialog Elektronické adresy Kontaktu.
Vyhledejte a napozicujte se na příslušnou elektronickou adresu.
Levým tlačítkem myši tuto elektronickou adresu podržte a přetáhněte ji v rámci tohoto dialogu k organizaci. Pokud je potřeba, přetáhněte ji poté stejným způsobem k jiné osobě.
Stejný postup opakujte i u ostatních elektronických adres (mailových adres, GSM, tel., apod.).
Zavřete dialog Elektronické adresy Kontaktu.
Pokud je mailová adresa odcházející osoby nastavena jako výchozí, nastavte jako výchozí adresu nějakou jinou.
Může být, že mailová adresa daného pracovníka je použita jako
výchozí pro určité situace
Zde je postup jak elektronickou adresu ověřit, definici smazat a případně vytvořit novou na jinou adresu.
V prohlížeči organizace se napozicujte na kartu Další / Výchozí e-mail adresy dle situace.
Vyhledejte definici, ve které se mailová adresa vyskytuje.
Pokud je potřeba, vytvořte stejnou definici pro jinou adresu, která ji má nahradit.
Původní definici (s adresou odcházejícího pracovníka) smažte.
výchozí pro určitý objekt
V prohlížeči kontaktu se napozicujte na "zanikající mailovou adresu" a pravým tlačítkem myši v plovoucím menu klikněte na volbu
.V dialogu Výskyt elektronické adresy ověřte existenci karty Výchozí pro propojení s objektem a pokud existuje, pak
Dvojklikem otevřete prohlížeč objektu.
V kartě Souvisí se napozicujte na propojení s danou organizací.
Otevřete dialog Informace o propojení.
V dialogu se přepněte na podkartu Výchozí adresy pro toto místo.
Vyhledejte zanikající mailovou adresu ve sloupci "Elektronická adresa".
V plovoucím menu klikněte na volbu "Odnastavit výchozí".
V prohlížeči osoby otevřete dialog Elektronické adresy kontaktu.
Napozicujte se na elektronickou adresu, která zůstala u odcházejícího zaměstnance.
klikněte na tlačítko Smazat.
Postup opakujte u všech elektronických adres tohoto zaměstnance.
V prohlížeči organizace se ve spodní části na panelu Související osoby napozicujte na osobu, která ve firmě končí a u které máte vyřešené elektronické adresy (viz. předcházející body).
V panelu nástrojů klikněte na tlačítko Informace o propojení.
V dialogu Informace o propojení klikněte na tlačítko Editovat nebo použijte klávesu
<F2>.
Do pole Konec platnosti zapište datum odchodu daného pracovníka.
Data uložte klepnutím na tlačítko Uložit, případně stiskem klávesové zkratky
<Ctrl+S>.
V prohlížeči organizace je propojení organizace s osobou označeno šedým písmem.
Žádná elektronická adresa zaměstnance, který z firmy odešel, již nebude nabízena jako výchozí pro určité situace.
![]() |
Jak promítnout do dat kontaktu změnu názvu organizace |
![]() |
Komunikace a kontakty | Jak řešit změnu identity určitého kontaktu ( název, IČO ...) |
![]() |