![]() |
Prohlížeč objektu | Prohlížeč Komunikace |
![]() |
Prohlížeč Kontaktu slouží ke komplexní práci s Kontakty, tj. s Organizacemi, Osobami a Organizačními jednotkami. Prohlížeč druhu Kontakt je velmi častým "startovacím bodem" pro přístup k dalším informacím, protože Kontakty představují aktéry celé řady různých datových objektů. Velmi typické je to v oblasti obchodu, podpory zákazníků apod. Umožňuje zadávat, prohlížet a měnit základní kontaktní údaje, jako název, IČO a DIČ u Organizace, jméno, příjmení a tituly u Osoby nebo poštovní a elektronické adresy u všech druhů Kontaktů. Změny adresních údajů program zapisuje do historie událostí, odkud je pak čerpá při zobrazování a tisku adresy v různých jiných objektech, zejména Dokladech.
Řada standardních funkcí je k dispozici ve všech prohlížečích, tyto funkce jsou popsané v kapitole Prohlížeč objektu. Nepopisujeme je proto opakovaně u všech prohlížečů. Zde jsou popsány pouze funkce a vlastnosti, které k základní funkcionalitě přidává tento prohlížeč.
Tato první karta se liší v závislosti na druhu kontaktu a to:
Karta zobrazuje název, IČO, DIČ a právní formu organizace, poštovní adresu a elektronické adresy Organizace.
Při zadávání nové organizace doporučujeme využít informace z Administrativního Registru Ekonomických Subjektů (ARES), který udržuje Ministerstvo vnitra České republiky a který by měl obsahovat vždy platné, aktuální údaje.
Po vyplnění celého IČO nebo alespoň názvu organizace (s případným doplněním o znak '*') můžete využít
funkce pro načtení dat ze státního registru ARES kliknutím na tlačítko vedle pole IČO.
Jak postupovat při vytváření organizace se dočtete v typickém případu použití Založení nové organizace s využitím načtení dat ze státního registru.
POZOR: Pokud již máte u organizace data vyplněná a po ověření potvrdíte změny v zobrazeném dialogu, program je přepíše aktuálními hodnotami z registru.
buďto nechte DIČ načíst z registru ARES (viz. výše),
nebo DIČ vypište do pole ručně a bez dalšího pokračujete v zadávání následujících údajů,
nebo klepněte na tlačítko na konci pole - pak vám program nabídne možnost automaticky vytvořit DIČ z IČO nebo bez pomoci zadat DIČ v Dialogu k zadávání DIČ.
POZOR si dejte u firem, které jsou součástí skupiny plátců DPH a mají přiděleno tzv. skupinové DIČ.
Registr ARES poskytuje informace, které se týkají pouze daného ekonomického subjektu. Skupina plátců DPH
není ekonomickým subjektem a nemá samostatnou právní subjektivitu. Jde pouze o osobu povinnou k
dani.
V tomto případě bude registrem ARES poskytnuto DIČ ekonomického subjektu pro jiné účely, např. daně z
příjmů, nikoliv DIČ pro účely DPH.
Co se stane a jak se v takovém případě zachovat, je popsáno ve vzorovém případu použití.
Správně zadané a ověřené DIČ je důležité při vystavování dokladů ovlivňujících agendu DPH s přijatým plněním (např. přijaté faktury). Program při vystavení těchto dokladů provádí automatickou kontrolu platnosti DIČ.
Pokud u organizace existují organizační jednotky, zobrazí se (v blízkosti poštovních adres) tlačítko s ikonou organizační jednotky, které slouží k rychlému přepnutí do karty Další se seznamem organizačních jednotek.
Karta zobrazuje jméno, příjmení, tituly, oslovení (podrobnější popis o využití tohoto údaje je v kapitole
Zásilka hmotná ), zkratku osoby (viz. dále), poštovní adresu a elektronické adresy
Osoby.
Údaje zkratka osoby slouží především k internímu rozlišení osob se stejnými
jmény (ml., st., majitel, ...). Tato zkratka je v seznamu kontaktů uvedena jako součást názvu objektu
(kontaktu), aby bylo hned na první pohled zřejmé, o koho jde. V některých místech, kde tento údaj nemá
smysl (především v externích tiskových sestavách určených pro instituty, úřady, ...), v názvu kontaktu
nefiguruje. Změna tohoto údaje je mj. zaznamenávána do historie
objektu.
V případě, že je na této kartě zobrazen uživatel, smí jeho údaje editovat pouze administrátor uživatelů a skupin (má právo editovat všechny údaje), případně mzdová účetní (má právo editovat pouze některé údaje, potřebné pro mzdovou agendu).
Údaje na této kartě jsou podobné jako u organizace kromě možnosti zadávání vlastní právní identifikace (IČO, DIČ). Místo těchto údajů program zobrazuje název centrály (mateřské organizace). Podrobnější popis je v kapitole Organizační jednotka.
Poštovní adresy slouží především k adresaci hmotných zásilek odesílaných klasickou poštou.
Pro každý kontakt v Kaskádě lze zadat dvě základní poštovní
adresy.
Pokud je hlavní i vedlejší adresa stejná, zadejte ji pouze jako hlavní, stačí to, program jí použije podle
potřeby.
V případě, že daný kontakt má více poštovních adres, pak použijte dialog Poštovní adresy kontaktu, který vyvoláte pomocí menu , případně kliknutím na tlačítko Další adresy, pokud jsou již obě základní adresy vyplněné. Tento dialog obsahuje seznam dalších poštovních adres daného kontaktu a seznam jejich výskytů (míst použití).
Při práci s poštovními adresami mějte na paměti, že pro komunikaci s kontaktem, který je součástí dceřinné firmy, není nutné vždy zakládat novou organizační jednotku. Více informací o tom, kdy použít další poštovní adresu a kdy organizační jednotku je v kapitole Kontakt.
Pod poštovní adresou jsou důležité údaje "Standardní platnost mailů" a "Skupina vlastnící zásilku došlou od tohoto kontaktu", které jsou k dispozici i v kartě Další. Jedná se o stejná data, na první kartě jsou k dispozici proto, aby byly více "na očích".
Tento panel je určen pro práci s elektronickými adresami kontaktu.
Je zde v přehledné podobě prezentováno několik typů elektronických adres
jedno telefonní, mobilní, a faxové číslo
Tato čísla jsou pro danou organizaci nastavena jako výchozí. Pokud potřebujete zvolit za výchozí jiné
číslo, postupujte podle typického případu použití pak se v dialogu Elektronické adresy Kontaktu napozicujte na požadované číslo a v plovoucím
menu zvolte volbu
dvě emailové adresy ...
Pokud je adresa zvýrazněna modrou barvou, je označena za výchozí.
Jak postupovat při určení výchozí e-mailové adresy pro daný kontakt se dozvíte v samostatné kapitole
Výchozí elektronické adresy.
Jak postupovat při určení výchozích elektronických adres u vlastní organizace se dozvíte v kapitole Určení výchozích elektronických adres vlastní organizace.
Smyslem tohoto panelu je přehlednost a bleskový pohled na nejpoužívanější informace, nikoliv pohled na
všechny elektronické adresy.
Libovolný počet dalších čísel a adres daného kontaktu je možno zadávat v dialogu Elektronické adresy Kontaktu, který vyvoláte:
kliknutím na ikonu nebo popisek vedle pole s el. adresou
V dialogu pak bude seznam el. adres nafiltrován pouze na takový typ el. adresy, na jehož ikonu jste v
prohlížeči klikli.
kliknutím do volného prostoru v boxu s el. adresami
V tomto případě budou v dialogu vidět všechny typy el. adres daného kontaktu (filtr na typ el. adres bude
vypnutý).
pomocí menu
V tomto případě budou v dialogu vidět všechny typy el. adres daného kontaktu (filtr na typ el. adres bude
vypnutý).
Pokud pro daný kontakt existuje více el. adres daného typu, je popisek u daného editačního pole (typu el. adresy) podtržený.
Při práci s elektronickými adresami mějte na paměti, že je rozdíl mezi aktualizací a mazáním elektronických adres !
Přehledný výčet všech výchozích elektronických adres je k dispozici v samostatném okně, který vyvoláte v prohlížeči daného kontaktu prostřednictvím menu
.Panel v levé části zobrazí související objekty (pouze však druhu Kontakt), které jsou s daným kontaktem propojené nějakým typem propojení (např. u organizace může být související objekt Osoba propojená typem propojení "Osoba pracuje v organizaci" apod.).
V pravé části tohoto panelu jsou pak zobrazeny bližší informace o souvisejícím kontaktu. Tyto informace jsou rozděleny do tří karet:
El. adresy
Na této kartě můžete zadávat a editovat elektronické adresy. Zde je důležité si při zadávání
uvědomit, že el. adresa, kterou sem zadáte je opravdu el. adresou, která představuje propojení mezi
např. organizací a osobou. Může to být např. e-mailová adresa na konkrétního člověka do jeho
zaměstnání.
Při zadávání mailových adres by nemělo (pokud k tomu nemáte pádný důvod a zároveň je tento stav
globálně povolen) docházet k duplicitě emailové
adresy. Program tento nežádoucí stav hlídá v závislosti na nastavení v globální konfiguraci.
Pracovní zařazení
Na této kartě můžete zadávat a editovat libovolný počet pracovních zařazení, která má např. příslušná
Osoba v příslušné Organizaci apod. Podrobnější popis je v kapitole Karta Pracovní zařazení.
Propojení
Na této kartě jsou zobrazeny vlastnosti daného propojení.
V situaci, kdy nejsou využity organizační jednotky, a kdy osoby pracující v různých místech jsou
propojeny přímo s mateřskou organizací typem propojení "Osoba pracuje v organizaci", je možné zaznamenat
místo jejich pracoviště v dialogu informace o propojení na kartě
Doplňující údaje.
Tento údaj je pak vidět v seznamu souvisejících osob za předpokladu, že administrátor v globální
konfiguraci v kartě Kontakty nastavil zobrazení tohoto
sloupce.
Dvojklikem na titulku spodního panelu, nebo
volbou z plovoucího menu vyvolaného pravým (sekundárním) tlačítkem myši na titulku spodního panelu, nebo
z menu Objekt / Zobrazit webové rejstříky a další ...
lze prostřednictvím výchozího internetového prohlížeče zobrazit (v samostatné kartě) následující webové stránky
V případě, že je vyplněna webová adresa na kartě Web, Spisy ..., zobrazí webovou stránku daného kontaktu. V případě, že není webová adresa zadána, program zobrazí dialog, ve kterém můžete tuto webovou adresu zapsat a po uložení tlačítkem OK se již stránka zobrazí.
Zároveň v podmenu této volby mohou být k dispozici další položky a to odkazy na webové stránky zadané v Kaskádě u daného kontaktu jako dokument typu URL (viz. karta Web, Spisy ...).
Tato funkce, která je dostupná pouze u druhu Organizace, zobrazí veškeré informace z registru státní
správy (ARESu a ADIPu).
Pokud chcete, aby se tyto informace načetly do databáze k danému kontaktu, použijte tlačítko vedle
pole IČO.
Tento režim zobrazení je možný pouze u kontaktu druhu Organizace, který umožní uživateli ověřit data svého obchodního partnera na internetových stránkách obchodního rejstříku.
Tato funkcionalita je vhodná především u organizací cizích států. Pokud jde o organizaci s českým IČO a DIČ, je daleko rychlejší ověření a načtení dat pomocí funkce pro získání dat z ARESu vedle tlačítka IČO.
Po zobrazení webových stránek je možné pomocí clipboardu přenést některé údaje z webové stránky do editačních polí v prohlížeči.
Tato volba je k dispozici pouze v případě, že kontakt je druhu Organizace a zároveň máte v globální konfiguraci na kartě Kontakty vyplněnou URL adresu uživatelsky definovaného rejstříku.
Podle výběru z podnabídky program zobrazí v samostatném okně internetového prohlížeče mapu (http://www.mapy.cz nebo http://www.maps.google.com) s detailní polohou právě zobrazené poštovní adresy daného kontaktu. V případě, že se mapa nezobrazí správně, může to být způsobeno chybně zadanou adresou u kontaktu nebo příslušný webový server danou adresu nezná. V obou případech nejde o chybu Kaskády :-). Kaskáda pouze zajistí předvyplnění adresy do vyhledávacího pole daného webového serveru. Pokud danou polohu nenajde správně, můžete libovolně danou adresu upravit ve vyhledávacím poli. Obvykle stačí z ulice vymazat u čísla popisného číslo za lomítkem apod.
Program v samostatné kartě internetového prohlížeče zobrazí stránku insolvenčního rejstříku, ve které najdete informaci o tom, zda je / není daný kontakt v insolvenci. Kaskáda pro vyhledávání použije buď IČO v případě organizace, nebo RČ v případě fyzické osoby.
Insolvenční rejstřík (IR) je hlavním pilířem nové právní úpravy, která nabyla moci 1.ledna 2008. Jedná se o informační systém, jehož prostřednictvím je doručována většina soudních rozhodnutí. Je veřejně přístupný a jsou v něm zveřejňovány téměř v "přímém přenosu" veškeré důležité informace o všech insolvenčních řízeních. Nejen věřitelé a dlužníci, ale také kdokoliv další má prostřednictvím rejstříku přístup k informacím o průběhu řízení.
Tento režim umožňuje zobrazení informací pouze o tomto konkrétním kontaktu. V případě, že byste
chtěli ověřit všechny vaše obchodní partnery, bylo by v tuto chvíli nutné projít postupně jednoho po
druhém a to znamená spoustu času (v mnoha případech se může jednat o stovky či tisíce kontaktů). I
kdyby se Vám podařilo celý seznam projít, za týden už může být situace úplně jiná a vy tím pádem
musíte projít všechny kontakty ještě jednou, což je v praxi nemožné.
Proto je možné využít placené služby, kterou nabízí např. na stránkách http://insolvence-info.cz/, kam je možné si
importovat seznam kontaktů prostřednictvím CSV souborů, který si z Kaskády můžete lehce připravit
pomocí Exportu tabulkových dat z Kaskády do diskového
souboru.
Pozor, firma KaskSoft s.r.o. nemá s touto službou nic společného, proto záleží pouze na Vás, zda si
ji objednáte, nebo nikoliv.
Tato karta obsahuje podkartu Poznámka, do které je možné zapsat libovolný text o daném kontaktu s využitím formátovaného textu.
Karta Obchodní příležitost je dostupná pouze v případě, že
máte v uživatelských preferencích zapnutou volbu Zobrazit
uživatelské rozhraní pro Obchodní příležitosti a máte k tomu dostatečná přístupová práva.
Na této kartě je možné u daného kontaktu nastavit status obchodní
příležitosti a další atributy upřesňují stav obchodní příležitosti.
V pravém panelu je k dispozici seznam objektů jejichž aktérem je daný kontakt a u kterých je nastavena v
combu Oblast činnosti hodnota Obchodní příležitost.
Pro zobrazení seznamu všech kontaktů, které mají nastaven příslušný status obchodní příležitosti s možností filtrování podle požadovaných atributů, je k dispozici uzel Obchodní příležitosti (ve stromě složek ve větvi Kontakty).
Karta v levém panelu zobrazuje Kategorie Kontaktů, do kterých je Kontakt
zařazen.
V pravém panelu jsou uvedeny informace o rekapitulaci obchodních informací .
Smlouvy jsou speciálním typem dokumentů a kromě této karty jsou k dispozici i v kartě Souvisí. Jde však o velice důležité informace, které si zaslouží speciální pozornost, proto jsou veškeré smluvní vztahy ať už jsou uzavřené nebo rozjednané s daným kontaktem, uvedeny v této samostatné kartě. Mohou to být běžné smlouvy o nájmu, ceníky, objednávky atd. V pravém panelu jsou zobrazeny bližší informace daného smluvního vztahu.
Karta zpřístupňuje další detailní informace o daném kontaktu a je rozdělena do několika podkaret.
Karta obsahuje důležité informace, které v mnoha případech zásadně ovlivňují
Více viz. kapitola Karta Další parametry.
Karta obsahuje dva panely
Tento panel zobrazuje seznam bankovních účtů daného kontaktu. Jednotlivé bankovní účty můžete zadávat ručně, nebo - pokud má organizace zadané české DIČ - nechat Kaskádu načíst data z Automatizovaného daňového informačního systému Ministerstva financí pomocí tlačítka ADIS nalevo od tabulky se seznamem bankovních účtů.
Na tomto panelu lze pro daný kontakt (aktéra) definovat preferované šablony jednotlivých druhů objektů, toto nastavení se pak projeví při volbě
šablony během vytváření nového objektu daného druhu v souvislosti
s daným aktérem.
Tyto preferované šablony se neuplatní u pokladny VEGA, která má svoje
šablony dokladů a jiné použít nemůže.
Více v kapitole Karta Bankovní účty, preferované šablony.
Tato karta slouží k práci s výchozími e-mail adresami určenými pro různé situace. Popis karty je k dispozici v samostatné kapitole Karta Výchozí e-mail adresy dle situace.
Do této karty lze v Kaskádě vstoupit ze 4 různý míst a podle toho se liší svým chováním. V tomto místě je vidět nastavení od příslušného kontaktu.
Na této kartě je zobrazen seznam Organizačních jednotek, tedy kontaktů, které jsou propojeny s danou mateřskou organizací typem propojení Organizace má organizační jednotku. Toto je jediné místo, kde lze organizační jednotky vytvářet, mazat a editovat.
Tato karta je k dispozici pouze v případě, že kontaktem je Organizace.
Jak již název napovídá, tato karta je zobrazena pouze v případě, že kontaktem je Organizace, protože
zvláštní postavení mezi Organizacemi mají banky a zdravotní pojišťovny.
K rozlišení těchto organizací slouží právě tato karta, ve které můžete zatržením příslušného
zaškrtávacího pole určit, zda daný kontakt (Organizace) je či není Bankou či Zdravotní pojišťovnou a také
zadat další podrobné atributy, které s těmito specifickými organizacemi souvisí.
Na této kartě může uživatel zaškrtnout pole Banka a prohlásit danou organizaci
za banku, přitom je nutné vyplnit všechny parametry této banky (swift, kód banky a zemi).
Swift kód se bude poté nabízet v seznamu bank v místech, kde je nutné zadat kód banky (např. při
vytváření nového bankovního účtu apod.).
Na kartě Banky je k dispozici tlačítko Kontakty s touto bankou. Kliknutím na toto tlačítko program do speciálního okna vypíše seznam těch kontaktů, jejichž účet evidovaný v Kaskádě je veden právě u této banky.
V případě, že je daný kontakt označen za banku, zaznamenávají se do historie objektu i informace o provedení importu kurzu pomocí importní procedury.
Podrobný postup jak založit novou zdravotní pojišťovnu je uveden v samostatné kapitole Založení nové zdravotní pojišťovny.
Zaškrtnutím tohoto údaje prohlásíte danou organizací za přepravce. Abyste mohli využívat přepravní služby tohoto přepravce v číselníku přepravních služeb, je zapotřebí min. jednu přepravní službu vytvořit.
Název služby
Název služby, který bude zobrazen v combu (číselníku) přepravních služeb.
Kód služby BBT
Max. 4 místný kód přepravní služby dle Balikobotu.
Místo určení
Výchozí stav je "Neurčeno". V případě využití webové služby je zapotřebí zvolit, jaké místo určení
daná služba podporuje, tedy "Na adresu" nebo "Do výdejního místa".
Způs. dopr. intrastat
Druh dopravy dle Intrastatu.
Web service
Webová služba, kterou daná přepravní služba
používá pro automatickou komunikaci mezi přepravcem a informačním systémem.
Webová služba je implementována do Kaskády dodavatelem IS, nelze uživatelsky přidávat další. V
současné době je podporována pouze webová služba Balikobot.
Lze více kusů
Zaškrtávací pole, které definuje, zda u balíku lze zadávat vícekusovou zásilku. Pokud údaj zaškrtnete
bude v prohlížeči hmotné zásilky (v případě typu balení "Balík") zpřístupněno editační pole pro
zadání počtu kusů.
Druhy obj. zákaz.
Druhy objednávek od zákazníků, pro které se má provádět kontrola pravidel. Seznam klíčů je uveden v
malém číselníku "Druhy zákaznické objednávky". Do pole se zapisuje pouze klíč daného druhu, bez mezer
a čárek.
Produkt (služba)
Produkt, který představuje tuto službu. Pokud je produkt zadaný, pak program při vystavování dodacího
listu vydaného s touto přepravní službou bude kontrolovat, zda
řádek s tímto produktem figuruje také v objednávce od zákazníka, ze které dodací list vydaný pochází
u této objednávky je uveden některý druh uvedený výše
a pokud
ANO - pak musí figurovat i v dodacím listě
NE - zobrazí program upozornění s možností vystavení DL i přes varování. Pokud tak uživatel učiní, program odešle avízo s upozorněním příjemci avíz uvedeném v boxu Minimální přirážka pro objednávky od zákazníka / dodací listy.
Typ platby
Seznam zaškrtávacích polí s typem platby, které daná služba podporuje.
Zde jsou soustředěny informace týkající se vztahu příslušného kontaktu k produktům.
Jde jak o statické údaje, např. prodejní nebo nákupní ceny jednotlivých produktů, jejich zařazení do ceníků apod., tak o dynamické informace např. aktuální stav objednaných produktů jak ze strany zákazníka, tak vůči dodavateli. Informace jsou rozděleny do čtyř dílčích karet.
Objednávky zákaznické - karta obsahuje informace o aktuálním stavu objednaných produktů ze strany odběratele (zákazníka).
Objednávky dodavatelské - karta obsahuje informace o aktuálním stavu objednaných produktů ze strany dodavatele.
Realizované prodeje / nákupy - karta obsahuje seznam uskutečněných prodejů/nákupů produktů konkrétnímu/od konkrétního kontaktu.
Prodejní ceny, identifikace - karta obsahuje seznam produktů s informacemi týkající se prodejních cen v jednotlivých cenících a podrobným popisem (identifikací) daného produktu.
Prodejní ceníky - karta zobrazuje seznam prodejních ceníků, podle kterých daný kontakt (smluvní
partner) nakupuje.
Pokud chcete zobrazit všechny kontakty (odběratele), kteří nakupují podle daného Ceníku prodejního,
dvojklikem na daný ceník otevřete prohlížeče prodejního ceníku a
přepněte se na kartu Odběratelé.
Tato karta je přístupná pouze v případě, že máte v globální konfiguraci na kartě Kontakty zaškrtnutou volbu "Rozšířená podpora evidence předmětů u kontaktů".
Karta obsahuje seznam všech předmětů, které daný kontakt vlastní. Mohou to být předměty, které jsou od daného kontaktu (dodavatele) zakoupené, ale fyzicky jsou ještě u daného dodavatele (není vystaven dodací list přijatý), nebo předměty, které byly danému kontaktu prodány a vydány ze skladu (fyzicky si tento předmět odběratel převzal).
Na kartě Platební kalendář jsou zobrazeny položky předpokládaných nebo již dříve uskutečněných plateb určitých dokladů, u kterých je příslušný kontakt aktérem. Dále je zde možné sledovat a evidovat upomínky plateb po splatnosti.
Pokud je tato karta součástí prohlížeče vlastní organizace, jsou zde zobrazeny položky všech předpokládaných nebo již dříve uskutečněných plateb. K dispozici je i filtrovací panel, ve kterém je možné určit konkrétního aktéra, bankovní účet, párovatelný doklad, atd. a tím omezit množinu dokladů.
Karta Finance obsahuje tři dílčí karty.
Karta zobrazuje pohodlný přehled závazků a pohledávek (párovatelné doklady) ke konci dílčího účetního období zvoleného v combu nad seznamem dokladů.
Karta zobrazuje rekapitulaci částek na finančních účtech (tj. účetnictví, nikoliv bank. účty) z dokladů ve zvoleném období, u nichž je tento kontakt uveden jako aktér.
Karta Provize je k dispozici pouze v případě, že v
globální konfiguraci na kartě Kontakty máte zapnuté
sledování provizí.
Karta zobrazuje přehled provizí, které náleží příslušnému kontaktu na základě údajů v dodacích listech (realizátor, prodejce, sazby provize...) nebo
vydaných fakturách jejichž řádky se odkazují na dodací listy.
Tato karta obsahuje podkarty:
U každého kontaktu může být zaznamenána adresa webových stránek příslušící danému kontaktu. Karta Web umožňuje zobrazení stránek, pokud je platná webová adresa v horní části karty zadána. Výhodou tohoto zobrazení je to, že nemusíte pro přístup k internetovým informacím dané organizace spouštět jiný SW (Internet Explorer, Firefox, Opera atd.). Prostřednictvím této karty máte přímo v prohlížeči kontaktu zpřístupněnou řadu informací o dané organizaci, které nemusíte sami udržovat ve své databázi a přitom jsou vždy pohodlně při ruce.
Pokud v prohlížeči kontaktu v kartě Souvisí propojíte více dokumentů typu URL, které s daným kontaktem nějak souvisí, pak bude možné tyto URL adresy zobrazit i na této kartě, volbou z nabídky comba Web. Velmi snadno tak lze přistupovat i k více webovým adresám, souvisejícím s tímto kontaktem.
Tato karta obsahuje databoxové složky, jejichž specializací je "Spis - běžný" nebo "Spis - vymáhaná pohledávka" a aktérem je daný kontakt. V pravém panelu je pak seznam všech objektů zařazených do dané (napozicované) složky.
Karta zobrazuje dokument (obrázek), pokud byl k danému objektu vložen.
Bližší popis je v samostatné kapitole Karta Obraz objektu.
Tato karta zobrazuje seznam metodik, ke kterým má uživatel zobrazený v prohlížeči nějaký vztah. Tento vztah je definován přepínacími poli, díky nimž lze na kartě zobrazovat pouze metodiky u nichž
realizuje činnosti dle těchto metodik
v prohlížeči metodiky je uveden v poli Hlavní
realizátor
zodpovídá za obsah metodik
v prohlížeči metodiky je uveden v poli Zodpovídá
Karta Administrace je dostupná (u druhu Osoba nebo Uživatel) pouze administrátorovi uživatelů a skupin, který zde může danému uživateli nastavit celou řadu vlastností, přístupových práv, preferencí apod.
Karta Zaměstnanec je dostupná (u druhu Osoba nebo Uživatel) pouze uživateli, který je zařazen do role "Účetní - mzdy - junior" nebo "Účetní - mzdy - senior" nebo v prohlížeči osoby, u které je uveden jako jeho nadřízený.
Z menu
jsou dostupné následující činnosti (v závislosti na poddruhu Kontaktu):
Tato činnost je k dispozici pouze v případě, je-li v prohlížeči zobrazena osoba.
Zobrazí dialog pro založení nového uživatele, kde určíte přihlašovací jméno do systému a po potvrzení se
zobrazí dialog (karta) Administrace uživatele, ve které může administrátor uživatelů a skupin upravit nově vytvořenému uživateli
práva, preference, apod..
Provedením této činnosti dojde ke změně druhu objektu z osoby na uživatele.
Tato činnost, kterou je možné spustit pouze pro Osoby, umožňuje vytvořit z Osoby Organizaci. To je potřeba zejména tehdy, když soukromá osoba, kterou máte mezi Osobami je samostatně výdělečně činná. V této situaci záznam dané osoby jak Osoby slouží pro evidenci těch skutečností, které mají soukromý charakter. Je-li třeba evidovat také obchodní skutečnosti, pak je možné pomocí této činnosti vytvořit podle Osoby Organizaci a věci obchodního rázu evidovat na ni. Pro danou osobu pak budete mít dva záznamy - původní mezi Osobami a nový mezi Organizacemi.
Po spuštění činnosti se program zeptá na IČO. Když zadáte IČO, program zkontroluje, zda již neexistuje jiná organizace se stejným IČO. Program také kontroluje, zda již není zadána Organizace se stejným názvem. Pokud ano, nabídne vám možnost zobrazit tuto Organizaci v prohlížeči. Dále program zobrazí prohlížeč Organizace s vyplněnými údaji, které lze dále upravovat a doplňovat.
Tato činnost je k dispozici pouze v případě, je-li v prohlížeči zobrazena osoba.
Zobrazí dialog, ve kterém je možné globálně upravit konkrétní titul (před a za jménem). Pokud titul změníte,
projeví se změna u všech osob, které daný titul užívají.
Spuštěním této činnosti se přepnete na kartu Finance.
Slouží při řešení duplicity Kontaktů stejného druhu (dvou Osob nebo dvou Organizací nebo Organizační jednotky s mateřskou organizací nebo jinou organizační jednotkou té samé organizace) pro sloučení jejich dat do jediného záznamu. To je součást péče o unikátnost Kontaktů, uživatel provede toto sloučení prostřednictvím vyvolaného dialogu Sloučit s kontaktem.
Umožňuje změnit organizaci na osobu nebo organizační jednotku a obráceně. Změnu z organizace na jiný druh objektu nelze udělat za předpokladu, že organizace
je smluvním partnerem nějakých smluv či objednávek.
V takovémto případě doporučujeme ukončit existenci organizace a vytvořit si nový objekt správného druhu.
Samozřejmě při změně organizace na osobu se ztrácí informace o IČO, DIČ apod., při opačném směru dochází ke ztrátě např. rodného čísla ....
Jde o funkci, která je sice užitečná, ale měla by být používána velmi zřídka, vždy raději před vytvořením kontaktu pečlivě zvažte, zda se jedná o organizaci, osobu nebo organizační jednotku a od začátku použijte správný druh objektu.
Právo ke spuštění této činnosti má pouze vrcholový administrátor nebo uživatel zařazený do role "Kontakt - senior".
Změna je zaznamenána do historie objektu, kam se zapisuje původní druh objektu, původní číselná řada a původní číslo objektu.
Je-li v prohlížeči zobrazena banka, pak po volbě této činnosti program zobrazí dialog Kurzovní lístek zobrazené banky, který slouží k práci s kurzy cizích měn vyhlášených jednotlivými obchodními bankami nebo centrální bankou.
Tato činnost je k dispozici pouze v případě, je-li v prohlížeči zobrazen uživatel.
Zobrazí dialog (kartu) Administrace uživatele.
Z menu
jsou dále dostupné následující funkce:Tato funkce zobrazí jednoduché okno s výchozími elektronickými adresami daného kontaktu.
Pokud potřebujete změnit některou výchozí elektronickou adresu u vlastní organizace, postupujte podle typického případu použití Určení výchozích elektronických adres vlastní organizace.
Tato funkce zobrazí dialog Elektronické adresy kontaktu, který slouží k práci s těmito adresami.
Tato funkce zobrazí dialog Poštovní adresy kontaktu, který slouží k práci s těmito adresami.
Podnabídky tohoto menu umožňují v samostatné kartě výchozího internetového prohlížeče zobrazit webovou stránku daného rejstříku, webovou stránku daného kontaktu, mapy s polohou daného kontaktu apod.
Z panelu nástrojů po rozbalení nabídky je dále dostupná funkce:
Tato funkce založí nový objekt druhu komunikace (e-mail, záilku hmotnou nebo hovor), podle nastavené výchozí
šablony pro platební upomínku nastavenou v kartě Platební kalendář.
V takto vytvořeném objektu pak můžete pomocí funkce evidovat odeslané
upomínky plateb.
Pokud je tato volba nedostupná (vyšeděná), ověřte si, že v kartě Platební kalendář není datum příští upomínky vyšší než aktuální datum.
Tento nápis, který se za určitých okolností nachází v pravém horním rohu prohlížeče, upozorňuje na stav, kdy u
daného kontaktu je v kartě Obchodní
příležitost nastaven status aktivní obchodní
příležitosti.
Kliknutím na tento nápis se přepnete na kartu Obchodní příležitost.
![]() |
Prohlížeč objektu | Prohlížeč Komunikace |
![]() |