![]() |
Jak řešit u kontaktu odchod pracovníka |
![]() |
Komunikace a kontakty | Vytvoření skupiny kontaktů pro opakované zasílání hromadného sdělení |
![]() |
Postavit se správně k situaci, kdy nějaká organizace s níž máte určité vztahy,
změní svojí identitu.
Zásadní otázkou přitom je, co to je/není změna identity.
Jde o situaci, kdy se určitá právnická osoba změnila na zcela jinou právnickou osobu.
Zásadní otázkou však je, co to znamená, že "právnická osoba se změnila na zcela jinou právnickou osobu"?
Pokud nejde o pouhou změnu názvu ( viz. Jak promítnout do dat kontaktu změnu názvu organizace ), pak jde o zánik jedné právnické osoby a vznik jiné. Samozřejmě ta nová organizace může vykonávat stejnou činnost, ve stejných prostorách, se stejnými zaměstnanci, vůči stejným obchodním partnerům ... ale je to JINÁ právnická osoba.
To, že nová právnická osoba může také převzít závazky a pohledávky té "původní", nemění nic na faktu, že je to JINÁ organizace. Ona může stejně tak i během svého života převzít (odkoupit...) závazky, pohledávky či jiné smluvní vztahy od jiné organizace.
Z výše uvedeného vyplývá, že prohlášení "právnická osoba se změnila na zcela jinou právnickou osobu" je obvykle pouze forma zjednodušeného vnímání celé situace.
Na kartě Další / Další parametry nastavte Datum zániku.
Ukončete platnost propojení u pracovníků
V prohlížeči organizace se ve spodní části na panelu Související osoby napozicujte na osobu.
V panelu nástrojů klikněte na tlačítko Informace o propojení.
V dialogu Informace o propojení klikněte na tlačítko Editovat nebo použijte klávesu
<F2>.
Do pole Konec platnosti zapište datum zániku organizace.
Data uložte klepnutím na tlačítko Uložit, případně stiskem klávesové zkratky
<Ctrl+S>.
Zavřete dialog.
Stejný postup opakujte u ostatních pracovníků.
Běžným způsobem vytvořte nový kontakt (pokud již neexistuje). Můžete využít případ použití Založení nové organizace s využitím načtení dat ze státních registrů.
S novou organizací propojte patřičné pracovníky (zaměstnance) typem propojení Osoba pracuje v organizaci (organizační jednotce).
U jednotlivých pracovníků zadejte patřičné kontaktní informace.
Propojte novou organizaci s původním kontaktem pro snazší vyhledání.
Pokud nová organizace převzala nějaké vaše závazky/pohledávky (doklady evidované ve vaší databázi), pak
Založte u nové organizace novou pohledávku / závazek (fakturu vydanou / přijatou).
Do obsahu nic nezadávejte a doklad vystavte.
Vytvořte interní doklad, kterým se provede "zápočet dokladů" => starý zanikne, nový nabyde hodnotu.
Pozn.: Evidenční účty nových dokladů budou moci zůstat stejné jako u starých.
Je možné, že výše uvedené korektní řešení se vám zdá nepraktické a pracné.
Možná chcete ve svých datech zachovat plnou kontinuitu, hlavně vidět v kartě Souvisí vše jak od původní tak i nové organizace.
Data ve vaší databázi jsou vaše, je to model reality a každý model má určitou míru přiblížení k realitě.
Není proto nic "nemravného", když si data modelujete po svém, děláte to stejně tak v mnoha jiných případech,
typicky u produktů apod.
Technicky je možné (program vám v tom bránit nebude) u existujícího kontaktu (objektu Kaskády) změnit jak název
tak i IČO, ukončit platnost DIČ a zavést nové DIČ, ukončit platnosti bankovních účtů, provést změnu účtů v
existujících nevyrovnaných dokladech, ....
Těžko řešitelný problém však nastane, pokud budete v budoucnosti (třeba i docela blízké) potřebovat vystavovat
nějaké doklady k aktuálnímu datu na původní firmu.
Autorský tým proto každopádně doporučuje předchozí "korektní řešení".
Když už by se měl použít tento "zjednodušený postup", tak jedině v případě, že původní organizace skutečně
definitivně zanikla dřív, než vznikla "následnická". Většinou to však zřejmě bývá naopak.
Existují dva různé kontakty, původní a nový.
Existuje propojení těchto dvou kontaktů.
Pravděpodobně jsou s oběma kontakty propojeny stejné osoby apod.
![]() |
Jak řešit u kontaktu odchod pracovníka |
![]() |
Komunikace a kontakty | Vytvoření skupiny kontaktů pro opakované zasílání hromadného sdělení |
![]() |