Novinky - verze Kaskády 5.0 release 12
(14.2.2005)
Pro provoz této verze Kaskády je zapotřebí 602SQL ve verzi 8.1b (build 15)
-
Mail-systém
- Programy pro odesílání (KaskMailSend.exe) a příjem (KaskMailReceive.exe) e-mailů umožňují spuštění s
parametrem příkazové řádky /START. V tom případě dojde přímo k
zahájení činnosti bez zásahu obsluhy.
- AntiSpam ochrana umožňuje dočasné vypnutí / zapnutí definovaných podmínek v dialogu Konfigurace mail-systému.
- E-mail, při jehož odesílání nastal problém, se nyní automaticky vrátí do stavu "Koncept". Jeho odesílatel
se to dozví díky tomu, že je automaticky vytvořeno avízo upozorňující na
problém. Najde tedy zásilku v Inboxu (také samozřejmě ve složce Koncepty) a má
možnost situaci řešit.
- Vylepšení funkce Postoupit zásilku, nyní lze zapsat
komentář, který se příjemci postoupené zásilky zobrazí v kartě K avízu,
když najde postoupenou zásilku ve svém Inboxu.
- V AntiSpamové kontrole je doplněna podmínka, která vždy propustí zásilky, jejichž adresát (e-mailová
adresa) je v Kaskádě evidován. Pokud tedy například určitou doménu odmítáme, ale některou její konkrétní
adresu chceme přijímat, stačí tuto adresu běžným způsobem zapsat v Kaskádě k příslušnému kontaktu.
-
Kontakty
- Lepší detekce nepřípustných znaků v e-mailových adresách.
- Nastavení výchozí poštovní adresy pro určité místo dosud nebylo akceptováno při tisku adresy z prohlížeče
(Tisk adresy aktéra) a také v adresním boxu v prohlížečích. Nyní již program v uvedených situacích nastavení
akceptuje.
-
Avizování
-
Avizovat objekt lze nyní i všem členům distribučního seznamu, bez nutnosti zadávat postupně všechny uživatele. Program sám
vytvoří avíza všem členům seznamu.
-
K-schránka
- Zavedena K-schránka, jakožto nástroj pro postupný výběr více objektů a
následně provedení nějaké akce s touto množinou objektů. Nyní je takto podporováno dávkové propojení objektu
se všemi objekty z K-schránky a dávkové zaúčtování všech objektů ve schránce. Budou přibývat další způsoby
využití.
-
Doklady
- Zaveden nový druh Složka dokladů, použitý především v modulu
Doklady. Do těchto složek lze vkládat doklady libovolného druhu. Samozřejmě lze vytvářet také vyhledávací
složky a díky jim upravit své pracovní prostředí tak, aby často používané výběry byly vždy při ruce.
- Výrazné vylepšení tvorby předkontací ve vazbě na produkty. Každý produkt nyní umožňuje definování účtů, které mají být použity pro různé
druhy dokladů v závislosti na typu operace (prodej, spotřeba, manko, …)
- Prohlížeč dodacího listu podstatně vylepšen, jak první karta se základními
informacemi, tak i karta Obsah.
- Přebírá se datum uskutečnění operace od souvisejícího
dokladu, pokud je určitý doklad vytvářen ve vazbě na jiný. Jde o univerzální mechanismus, který se uplatní v
libovolné kombinaci (např. faktura přebírá od dodacího listu, pokladní doklad od faktury, ….).
- Při prvním uložení nového dokladu se zobrazuje dotaz na zadávání obsahu, který zrychlí obsluhu.
Nyní nově je zde také možnost editace řádku obsahu, pokud doklad vznikl ze šablony, která má neprázdný
obsah a tedy má smysl řádek obsahu editovat.
-
Ostatní
- Funkce rychlého hledání nyní uschovává použité vzorky, můžete šipkami
nahoru/dolů listovat v seznamu a znovu provést vyhledání.
- V deníku se kromě názvu objektu u některých druhů (doklady,…)
vypisuje pro lepší orientaci i číslo objektu.
- V dialogu pro volbu předlohy je nyní v seznamu šablon při otevření
nastavena pozice na tu šablonu, která je určena jako výchozí. Samozřejmě pouze tehdy, když některá šablona
takto označena je - jinak zůstane ukazatel na první v seznamu.
- Při Drag&Drop operaci - tažení objektu do složky - je nyní lepší kontrola druhu, která zakazuje
puštění nad nepřípustnou složkou.
- Při exportu Platebního příkazu do souboru pro elektronické podání můžete využít také možnosti určovat
datumy splatnosti u jednotlivých položek. Blíže viz poznámka v
provozním scénáři Vytvoření a export (tisk) Platebního příkazu.