Novinky - verze Kaskády 10.0 release 1
(22.1.2010)
Pro provoz této verze Kaskády je zapotřebí 602SQL ve verzi 8.1c (build 5)
Přehled nových a výrazně upravených kapitol souvisejících s těmito novinkami najdete zde.
-
Účetnictví, doklady
- V prohlížeči interního dokladu je upraveno
chování určení "Speciálního určení dokladu", především v oblasti Zúčtování kurzových rozdílů. Podle speciální určení dokladu se nově
zpřístupní taková činnost objektu, která s danou specializací souvisí.
POZOR! Pokud jste dosud prováděli "ručně" zúčtování kurzových rozdílů, důkladně se
seznamte s novou funkčností, neboť vše bude možno udělat jednodušeji, ale JINAK než dosud.
- V oblasti výkazů DPH je upraven:
- Tisk podkladu pro "Vypořádací koeficient". Zůstává původní varianta do roku 2008, pro období od roku
2009 se použije nová sestava.
- Tisk souhrného hlášení. Zůstává původní varianta do roku 2009, pro období od roku 2010 se použije
sestava nová.
-
Datum uskutečnění účetní operace se v některých situacích u
dokladů automaticky posunulo na "okraj aktuálního účetního
období". Projevilo se to například tehdy, když byl v lednu (provozní datum) zpracováván prosincový
bankovní výpis a v něm využita možnost "on-line" tvorby nového párovatelného dokladu – v něm se místo data totožného s bankovním
výpisem nastavilo datum 1.ledna a také číslo dokladu v řadě nového roku. Toto omezení bylo odstraněno.
- Šablona pokladního dokladu zbytečně kontrolovala datum uskutečnění vzhledem k uzávěrce
pokladny a tím se komplikovalo zadání šablony. Vzhledem k tomu, že u šablony tento údaj nemá význam, kontrola se nyní již neprovádí.
-
Zásilky
-
Přiřazení e-mailové adresy k odesílateli je nyní možné
provádět i v seznamu odmítnutých zásilek. Má to význam tehdy, když
administrátor mail-systému mezi odmítnutými zásilkami najde "nechtěně odmítnutou" a jejího odesílatele chce
zaznamenat do Kaskády, aby příště jeho zásilky kontrolou prošly.
- Vylepšení mechanismu pro zaregistrování informací o přečtení zásilky. Jde o situaci, kdy uživatel při
odesílání zásilky zaškrtne volbu Příjemce má potvrdit přijetí
této zásilky a následně přichází e-maily informující o přijetí. Nyní přijímač zásilek takovou "automatickou odpověď" analyzuje a do
původní(vámi odeslané) zásilky zaznamená k příslušnému adresátovi datum a čas příjmu informace o přečtení.
Uvidíte to v Prohlížeči zásilky, v kartě Přehled
adresátů, která není zobrazena trvale, ale můžete si jí kdykoliv zobrazit položkou menu .
- Optimalizace vytvářené zásilky odesílané do internetu tak, aby množina
použitých znakových sad byla co nejmenší a v důsledku toho
se minimalizovaly u příjemců problémy se správnou interpretací znakových sad. Dosavadní struktura zásilky
totiž paradoxně v některých situacích vedla k nesprávnému zobrazení v MS Outlook, ačkoliv měla korektní
strukturu s ohledem na příslušná doporučení RFC.
- Bylo podstatně vylepšeno zobrazení přijatých zásilek
formátu HTML, obsahujících obrázky. Nyní se obrázky zobrazí i v takové zásilce, kde jsou obrázky pouze
"ledabyle umístěné jako přílohy" a v HTML-textu jsou odkazy na jejich původní jména.
- Přehledná informace o objemu zásilek jednotlivých uživatelů, která dosud byla v okně Konfigurace uživatelů a skupin je nyní i v okně Konfigurace
mail-systému. Díky tomu je k dispozici administrátorovi mail-systému, ale i ostatním uživatelům, neboť
toto okno je k dispozici všem, pouze "ne-administrátoři" zde nemohou nic měnit.
- U příchozí zásilky v HTML formátu se dosud
nezaznamenávala do databáze alternativa "prostý text". Následně tento text chyběl v situaci, kdy uživatel ve
webovém rozhraní KaskRS vytvářel odpověď na takovou zásilku. Je to
opraveno.
-
Dokumenty
-
Běžný dokument nyní poskytuje ve svém prohlížeči podporu pro řízení skartace, která ovlivní mazání dokumentu. K dispozici jsou dva
atributy, které mazání dokumentu ovlivní, a to datum, do kterého se má daný dokument archivovat a skartační
akce.
- Zlepšení mechanismů v oblasti re-importu dokumentů do Kaskády. V situaci,
kdy uživatel do již existujícího dokumentu znovu načítal obsah z diskového souboru (menu ), nebylo kontrolováno, že jde o stejný formát zdrojového souboru
(stejná přípona). Nyní to program kontroluje a zabrání tím potenciálním nesrovnalostem.
-
Objednávky
- V prohlížeči objednávky od zákazníka je nyní k dispozici
příznak Realizace je schválena. Tento příznak je potřebný především pro procesy
certifikace kvality.
POZOR! Pokud toto pole není zaškrtnuto (výchozí stav), nebude dostupná funkce
"Zpracování expedice".
Pokud schvalování objednávy ve vaší firmě nepoužíváte (s tímto příznakem nechcete pracovat), pak je nutné
toto pole zaškrtnout ve všech šablonách tohoto druhu objektu. Při zakládání
nového objektu pak program převezme nastavení ze šablony.
- V prohlížeči objednávky na kartě Rekapitulace přibyla nová
karta Dokladová rekapitulace, která poskytuje informace o všech dokladech, které se vážou k objednávce
prostřednictvím jednotlivých řádků objednávky.
-
Produkty
- Při založené nového produktu kopií (ze šablony nebo z jiného produktu) se
dosud ze zdroje nezkopíroval HTML text pro popis produktu v eShopu. Je to opraveno.