Novinky - verze Kaskády 12.0 release 1
(23.5.2012)
Pro provoz této verze Kaskády je zapotřebí 602SQL ve verzi 8.1c (build 7)
Přehled nových a výrazně upravených kapitol souvisejících s těmito novinkami najdete zde.
-
Kontakty
- V prohlížeči kontaktu byla změna webová adresa obchodního rejstříku
Nově je Obchodní rejstřík k dispozici na webové adrese or.justice.cz. Bez jakéhokoliv uživatelského zásahu
bude tato adresa k dispozici po instalaci této verze Kaskády. Ověřování a čerpání informací o kontaktu z
tohoto internetového registru je stále stejné (viz. help Prohlížeč druhu Kontakt / Webová stránka Obchodního rejstříku / ARESu).
Pozor:
Vzhledem k tomu, že se jedná o zabezpečenou stránku, může se před zobrazením stránky zobrazit dialog
Výstraha zabezpečení. Jde o kontrolu, která je zapnuta v konfiguraci IE na dané pracovní stanici (i IE-8
=> Nástroje / Možnosti internetu, karta Upřesnit, volba "Upozorňovat při změně mezi zabezpečeným a
nezabezpečeným režimem", u jiných verzí IE může být nastavení jiné). Pokud tuto volbu v konfiguraci IE-8
odškrtnete nebo v dialogu Výstraha zabezpečení zaškrtnete pole "Toto upozornění již příště nezobrazovat",
tak se při příštím zobrazení obchodního rejstříku dialog s upozorněním nezobrazí.
Je však na zvážení každého uživatele, jaké nastavení zabezpečení si na své stanici nastaví.
- Počáteční datum platnosti nového DIČ je nyní přednastaveno na 100 dní před dnešním dnem (dosud to bylo
"dnes")
Zamezí se tím nepříjemnostem, když např. účetní zpracovává přijatou fakturu s datem uskutečnění před několika dny, dodavatel ještě v databázi
není, proto jej zadá, a přitom zadá i DIČ.
Dosud v této situaci docházelo k nepříjemnosti, protože datum dokladu bylo dřívější než zaznamenaný počátek
platnosti, program se bránil, uživatel musel otevřít Dialog k zadávání
DIČ a platnost upravit.
Úprava vychází z toho, že v naprosté většině případů uživatel zadává do systému DIČ, které již platí dávno,
ale on jej až teď potřebuje zaznamenat.
- Lépe ošetřeny neregulerní znaky při vkládání telefonních čísel přes schránku (Clipboard)
Doposud mohlo při vkládání telefonního čísla přes schránku (Clipboard) do Kaskády dojít k nechtěnému
vložení "pseudomezer" a program v takové situaci hlásil, že jsou v čísle použity vadné znaky. Tyto znaky
uživatel nevidí, jde o "tvrdou mezeru", která byla zkopírována např. z webové stránky, kde jsou občas v
html kódu "tvrdé mezery" použité. Program tento znak nahradí za běžnou mezerou, která je legitimní a
telefonní číslo bez problémů uloží.
- Byly vylepšeny refreše při přepínání výchozí mailové adresy
kontaktu
V situacích, kdy se v různých místech programu přepínaly výchozí mailové adresy kontaktu, docházelo občas
ve spodní části prohlížeče kontaktu vedle souvisejících
osob k chybné refreši barevného vyznačení mailových adres (modrá barva). To je nyní opraveno.
- Změna výchozí hodnoty "Platba převodem povolena" v prohlížeči kontaktu
Doposud byl výchozí stav hodnoty "Platba převodem povolena" v prohlížeči kontaktu na kartě Další / Další parametry (při vytvoření nového kontaktu bez
použití šablony) zaškrtnuto, tedy platba převodem byla povolena. Z hlediska ochrany proti neplatičům byla
tato výchozí hodnota změněna, tedy platba převodem nebude povolena. Pokud nový kontakt budete vytvářet
volbou šablony, pak se i nadále bude přebírat hodnota z té konkrétní šablony.
- Vyřešen problém se správnou detekcí poštovní adresy, pokud jich bylo víc než 255.
-
Dokumenty
- Nová volba v PDF soubory považovat za editovatelné
Soubory PDF byly dosud Kaskádou chápané jako ReadOnly, při jejich otevření z prohlížeče dokumentu se
nastavil režim "Nečekat na ukončení aplikace" a tedy se také nepřevzal zpět do Kaskády případně
zmodifikovaný obsah.
Důvodem tohoto chování je to, že naprostá většina uživatelů PDF soubory nemodifikuje či nevyplňuje
formuláře, které modifikaci umožňují a pak v tomto režimu není zavření prohlížeče blokováno čekáním na
zavření externí aplikace (Adobe Acrobat Reader ...).
Vzhledem k tomu, že někdo editovat potřebuje, má k tomu na své stanici odpovídající nástroj (externí
aplikaci), nebo používá PDF formuláře, které podporují editaci vč. uložení zadaných dat, doplnili jsme do
menu položku PDF soubory považovat za editovatelné. Pokud tuto volbu
použijete (zapnete), pak otevřený prohlížeč dokumentu bude v případě formátu PDF čekat na ukončení aplikace
a převezme zpět do databáze případně změněný obsah. Bude se tak dít i u běžných PDF souborů, které editaci
neumožňují a jsou otevřeny běžným Adobe Acrobat Readerem.
-
Mail-systém, Zásilky
- Vylepšeno propojování objektů u znovuodeslaných zásilek
U nově vytvořené zásilky, která vznikla prostřednictvím funkce znovu odeslat, se nyní automaticky vytvoří taková propojení (typu
"Komunikace souvisí s ....") na ostatní objekty, která jsou v původní zásilce.
To se dosud nedělo, je to napraveno. "Znovuodeslání" je obvykle uživatelem prováděno proto, že v původní
zásilce byla nějaká drobná chyba nebo příjemce nereaguje.
- Nově je možné jako přílohu mailu vložit objekt vícenásobně, s různými typy exportu
Kaskádní objekt bylo možné do přílohy zásilky vložit pouze
jedenkrát, přitom šlo samozřejmě zvolit typ exportu.
Nyní lze objekt jako přílohu mailu vložit vícenásobně, s různými typy exportu. V dialogu pro výběr druhu exportu lze nyní zaškrtnout pole "Po potvrzení
nabídnout další výběr exportu" a díky tomu zvolit při jednom průchodu (nebo postupně) více než jeden typ
exportu. Přílohy zásilky budou také vytvořeny tak, aby měly unikátní jméno a aby příjemce neměl problém
např. s jejich uložením na disk.
- Při znovu odeslání mailu se nyní automaticky přepíší mailové adresy na aktuální
V situaci, kdy znovu odesíláte např. nějakou starší
hromadnou zásilku, mohou být některé původní adresy nepoužitelné, přitom v databázi jsou již tyto adresy
zaktualizované (přepsané). Program proto při znovuodeslání poskytne uživateli dotaz, zda má tyto adresy
přepsat a pokud ano, v seznamu příjemců dané zásilky je přepíše.
- V menu Zobrazení se nyní alternuje volba Otevřít v
aplikaci registrované pro .EML nebo .ZFO podle toho, zda se jedná o běžnou zásilku nebo datovou zprávu.
-
Doklady
- Ve stromě složek v modulu Agenda a Kontakty je k dispozici nová složka Kontakty s nevyfakturovanými
dodávkami
Složka Kontakty s nevyfakturovanými dodávkami je speciálním
druhem Složky, která v pracovní ploše modulu zobrazí seznam kontaktů, u kterých
existují vystavené dodací listy (resp. řádky dodacích listů), které nejsou
vypořádané (vyfakturované). Tento režim se hodí v situaci, kdy potřebujete zjistit, komu a jakou částku je
možné fakturovat.
Do této složky se lze také dostat kliknutím na podtržený text Nevyfakt. dodávky v katě Finance, kde je pouze vyčíslena celková částka.
Poznámka: K podobnému účelu můžete také využít již připravenou tiskovou sestavu "Položky nevyfakturovaných
dodávek", kterou vyvoláte přímo z prohlížeče konkrétního kontaktu.
- Bylo vylepšeno vyhledávání účtu v dialogu Výběr hodnot z
číselníku
Doposud program vyhledával podle začátku názvu účtu (název účtu "začíná"). Nyní program vyhledá ty účty, v
jejichž názvu je obsažen zadaný vzorek textu (název účtu "obsahuje").
- Kontrola platnosti DIČ nyní již při prvním uložení dokladu
Pokud doklad ovlivňuje agendu DPH a zároveň jde o přijatá plnění (např. přijaté faktury od plátců DPH) nebo
místo plnění je EU, pak program provádí kontrolu platnosti
DIČ již při prvním uložení dokladu.
Doposud se tato kontrola prováděla až při vystavení dokladu, což v některých případech mohlo být pozdě.
- Byl upraven mechanismus rozdělení řádku v obsahu
dodacího listu a objednávky.
Nyní si program poradí i se zadanými prodejci/realizátory a jejich sazbami provizí, i s provizí samotnou.
Nově vzniklý řádek má vypočtenou poměrnou část provizí, původní řádek má provize ponížené právě o tuto
částku.
- Předdefinování šablony pro odeslání faktury a zálohového listu
Lépe je využita předdefinovaná šablona pro odeslání faktury, kterou lze nastavit v globální konfiguraci a u jednotlivých kontaktů na kartě Další parametry. Dosud byla využita pouze při vystavení dokladu, pokud
uživatel hned vytvářel zásilku pro odeslání. Nyní bude údaj využit i při tvorbě dopisu/zásilky z prohlížeče
faktury / zálohového listu "běžným způsobem", t.j. "Soubor / Nový související" tak, že v nabídnutém seznamu
všech dostupných šablon bude při otevřené dialogu napozicovaná ta šablona, která je v konfiguraci pro
daného aktéra (za předpokladu, že doklad je vystavený a nebyl ještě odeslaný).
- V prohlížeči Faktury vydané, v kartě Další detaily, je nové zaškrtávací pole "Při vystavení nabídnout automaticky platební
kalendář".
Pokud jej zaškrtnete, tak se později po vystavení, ale ještě před tiskem a/nebo tvorbou dopisu/zásilky
nabídne v modálním okně platební kalendář této faktury.
Můžete zde např. rozdělit platbu do více termínů a následný tisk a/nebo zásilka již bude obsahovat finální
stav faktury.
- Na kartě Produkty pro založení nového řádku si nyní program
pamatuje naposledy použitý filtr
Doposud při vkládání nového produktového řádku musel uživatel pokaždé nastavovat filtr, což bylo pro práci
neefektivní. Nyní si program pamatuje (zvlášť pro příjemky a výdejky) naposledy použitý filtr a při
následném vkládání produktového řádku ho použije.
-
Fuchsiová barva řádků obsahu, která signalizuje chybějící
předkontaci základu, nyní akceptuje, že u zálohových listů je tento stav v pořádku, a tedy se nevybarvuje.
- Při nastavení data "dokdy neupomínat" v platebním kalendáři se nyní provádí zápis o změně hodnoty do
historie.
- Na kartě Účetní rekapitulace byl doplněn sloupec s názvem účtu.
- Tvorba pokladního dokladu se po vystavení dokladu
nyní nabízí jen tehdy, když zůstatek dokladu je nenulový. Dosud se nabídl vždy (i když byla hotovostní
faktura jinak vypořádána např. vyzálohovaná apod.).
- V konfiguraci účetnictví na kartě DPH / Druhy DPH lze nyní u druhu DPH
provést překlad doplňkového textu pro rekapitulaci.
Doposud bylo možné u druhu DPH doplnit doplňkový text pouze v českém jazyce. Nyní je možné doplnit i
anglický a německý překlad.
Pokud u konkrétního druhu DPH nějaký text dopíšete, bude (v případě, že je tento druh DPH v dokladu
použitý) zobrazen v tisku faktury vydané (případně zálohového listu vydaného) v sekci Rekapitulace DPH u
příslušného druhu DPH a to v jazyce daného dokladu.
-
Objednávky, Dodací listy
- V dialogu Zpracování expedice / Zpracování příjmu byl doplnění sloupce s primárním
dodavatelem.
Tento sloupec je viditelný pouze v případě, že v konfiguraci
druhů (tříd) na kartě Druh zaškrtnutá volba "Zobrazovat v prohlížeči v kartě Obsah sloupec s primárním
dodavatelem produktu". Tato volba je k dispozici zvlášť pro všechny druhy objednávek a dodacích listů
- V prohlížeči Dodacího listu a objednávky na kartě Obsah je k
dispozici nový filtr Pouze produkt "XXX", kterým lze omezit seznam řádků pouze na jeden konkrétní produkt
nebo všechny neproduktové řádky v závislosti na tom, na jakém řádku jste právě napozicovaní.
- V prohlížeči Dodacího listu vydaného, v kartě
Texty interní přibylo nové zaškrtávací pole "Tisknout v seznamu objednávek na
konci DLV i datum a název".
Standardně je předvyplněno jako zaškrtnuté (to odpovídá dosavadnímu chování systému), ale lze jej
odškrtnout zde nebo třeba v určité šabloně dodacích listů a tím zamezit vytištění datumu a názvu v seznamu
objednávek, z nichž pochází položky příslušného dodacího listu, na konci standardního výtisku dodacího
listu.
- V prohlížeč řádku Dodacího listu / Objednávky na kartě Rekapitulace pořízení byl doplněn sloupec s
datumem vzniku objektu (dokladu).
- V prohlížeči Objednávky od zákazníka byla doplněna informace o celkové hmotnosti netto a brutto
Pro organizování doprav bylo požadováno znát hmotnost jednotlivých objednávek. Na první kartě prohlížeče objedávky od zákazníka byla doplněna podkarta Další, která
obsahuje celkovou hmotnost netto a brutto. Tyto informace jsou navíc doplněny do hlavičky standardního
tisku objednávky.
-
Pokladna, Sklad
-
Bankovní výpisy, Platební příkazy
- Umožněn automatický přesun vyexportovaného platebního příkazu do podsložky Archiv
V prohlížeči Bankovního účtu v boxu pro konfiguraci exportu lze
nyní zaškrtnout, zda chce uživatel po úspěšném exportu automaticky soubor přesunout do podsložky
Archiv.
Pokud ano, pak je potřeba, aby uživatel po každém exportu dat
- ponechal Kaskádu se zobrazeným potvrzovacím dotazem,
- přešel do SW pro e-banking a zrealizoval zde odeslání dávky do banky,
- vrátil se do Kaskády a zde potvrdil úspěšný export.
Program následně automaticky odsune soubor do podsložky Archiv a tím zvýší jistotu proti omylu, neúmyslnému
opětnému odeslání dávky.
- Bylo vylepšeno chování u bankovních výpisů
Program si nyní pamatuje způsob plnění obsahu (ručně/import) individuálně pro každý bankovní účet, nikoliv plošně pro všechny bankovní účty.
Navíc pokud byl zapamatovaný typ plnění "import", nastaví se při vytváření nového bankovního výpisu v prohlížeči kurzor do pole s datumem uskutečnění. Pokud
byl zapamatovaný typ plnění "ručně", napozicuje se kurzor do pole s číselnou řadou, aby bylo možné se
tabulátorem přemístit na další položky, které je nutné u ručního zadávání vyplnit.
- V prohlížeči bankovního výpisu na kartě Importovaná
data bylo vylepšeno barevné rozlišení řádků a doplněna možnost přiřazení dosud nezaregistrovaného
bankovního účtu k danému aktérovi.
-
Produkty, Majetek
- V modulu Dlouhodobý majetek jsou k dispozici nové tisky týkající
se přehledu odpisů a zároveň byly vylepšeny tisky dosavadní.
- V prohlížeči majetku nyní zůstane evidenční středisko dostupné i u
věcné evidence. Dosud to bylo jen u daňově-účetní evidence.
- V prohlížeči produktu na kartě Ceníky prodejní /
nákupní byl omezen seznam ceníků pouze na platné.
Doposud byly zobrazeny všechny ceníky, což bylo zbytečné a nepřehledné.
I nadále však lze zobrazit všechny ceníky (tedy i ty neplatné), vypnutím tohoto filtru (kliknutím na
tlačítko Vč.neplat.) v panelu nástrojů nad seznamem ceníků.
- Pro jednotlivé druhy produktů byly vytvořeny nové ikony.
-
DPH
- Nově je k dispozici činnost k naplnění dokladu pro zúčtování DPH s finančním úřadem
Již nebude nutné plnit tento doklad ručně, postačí pouze upravit šablonu dokladu pro toto zúčtování a v
dialogu Výkazy agendy DPH použít nově vytvořenou činnost. Podrobný postup
je uveden v samostatné kapitole Zpracování Přiznání k DPH včetně
zúčtování, exportu dat a platby
- Před exportem dat do formátu XML byly doplněny logické kontroly dle pokynů k vyplnění Výpisu z evidence
pro daňové účely dle § 92a zákona o DPH
Pokud při prodeji či nákupu v tomto režimu používáte kaskádní produkty, je
nutné řádně vyplnit všechny potřebné údaje (hmotnost m.j., kód celního sazebníku, kód plnění v celním
sazebníku), které slouží k vygenerování výpisu (v modulu dialog Výkazy agendy DPH / Export Výpisu z evidence pro
daňové účely dle § 92a).
Pokud nebudou veškeré chyby odstraněny, nepůjde XML soubor vygenerovat.
Pokud produkty nepoužíváte, pak zde žádná změna není. Data není odkud brát, není co kontrolovat. Výstupní
XML soubor může být vytvořen bez některých údajů, nebo s nepřesnými hodnotami. V tomto případě hodně záleží
na způsobu zadávání řádků v jednotlivých dokladech.
V případě výskytu logických chyb, uvedených výše, dojde k zobrazení seznamu těchto chybných řádků s
možností přímé opravy pomocí vyvolání prohlížeče příslušného dokladu, produktu, aktéra. Nebo je možné
seznam chyb jen vytisknout pomocí <Ctrl+R>.
Pokud jsou data rovnou opravena, pak program provede znovu kontrolu a pokud již žádnou chybu nenašel,
zobrazí se seznam všech plnění, který je možné vytisknout. Tento tisk pak může sloužit jako podklad či
příloha k následně vygenerovanému hlášení do XML struktury.
- Do číselníku "Celní sazebník" byl doplněn údaj, který slouží k rozlišení typu plnění ve "Výpisu z
evidence pro daňové účely dle § 92a".
Pokud prodáváte či nakupujete produkty v tomto režimu (režim přenesení daňové povinnosti), nezapomeňte Vámi
používané kódy projít a upravit v nich tuto specifikaci. Předejdete tak chybám při generování zmíněného
"Výpisu" do XML souboru.
Zároveň při tom bylo upraveno setřídění číselníku a bylo docíleno napozicování položky v celním sazebníku
při editaci, která je vyvolána z editace produktu, na kód, který je u produktu zadán. Je tak vylepšen
komfort při práci s celním sazebníkem.
- Při generování přiznání k DPH se přímo zobrazí seznam nazaúčtovaných / nevystavených dokladů, pokud
takové existují
Pro větší míru komfortu a pohodlí pro uživatele bylo provedeno vylepšení generování přiznání k DPH. Když program při kontrole zjistí, že existují nějaké nazaúčtované
/ nevystavené doklady, tak se uživateli hned zobrazí jejich seznam, který si může pomocí funkce
<Ctrl+R> vytisknout a později se k dokladům vrátit nebo dvojklikem ve sloupci s číslem
dokladu otevřít prohlížeč daného dokladu a zajistit nápravu (vystavit, zaúčtovat, stornovat, ...).
- V konfiguraci účetnictví na kartě DPH / Druhy DPH je nově k dispozici
textové pole pro zadání doplňkového textu k jednotlivým druhům DPH, který se bude následně tisknout ve
faktuře v sekci Rekapitulace DPH.
- V Dialog Výkazy agendy DPH je k dispozici nový filtr (zaškrtávací pole)
Pouze neprázdné.
Tento filtr je ve výchozím stavu zapnutý, uživatel tedy vidí pouze ty řádky přiznání k DPH, které jsou
neprázdné a nemusí tak listovat v seznamu všech řádků.
-
Knihy a výkazy
- Vylepšeno generování výkazů u firem se střediskovým hospodařením
Byla přepracována metoda, kterou jsou generovány oficiální výkazy Rozvaha
a Výkaz zisku a ztráty.
Došlo k optimalizaci výkonného kódu a k vylepšení práce se středisky či úseky.
U nestřediskových firem či firem pracujících se zúčtovacím střediskem (střediska používaná jen pro náklady
a výnosy) nebude patrná žádná změna.
U firem se "skutečným" střediskovým hospodařením jsou nyní lépe interpretována souhrnná čísla za celou
firmu či za jednotlivé úseky.
- Byly doplněny možnosti filtrování sestav v modulu Knihy a výkazy / ZP dle pásem splatnosti.
- Při přepínání rozsahu období v modulu Knihy a výkazy je zajištěno
lepší refrešování panelu pro nastavení období.
- V konfiguraci účetnictví na kartě Výkazy se nyní mazání výkazů
zaznamenává do historie.
- V modulu Knihy a výkazy a dialogu Podrobnosti účtu je znepřístupněna činnost pro přepočet
účtu
Tato činnost je za určitých specifických situací potřeba spustit, v žádném případě by ji však neměl
spouštět uživatel bez vědomí servisního technika. Spuštění této funkce může mít zásadní dopady, proto je
nyní k dispozici pouze servisnímu technikovi podpory Kaskády.
- Byly upraveny kontroly během generování výkazů "Rozvaha v plném
rozsahu" a "Rozvaha ve zkráceném rozsahu".
Pokud je rozvaha generována za středisko či za úsek, neprovádí se kontrola hospodářského výsledku z
rozvahových účtů na součet účtů výsledkových.
V případě generování výkazu pro celou firmu se kontrola provádí stále.
-
Složky
-
Vega
- Podpora variant tisku účtenek z VEGY A4 / A5
V pokladně Vega lze v konfiguraci znakového tisku
nastavit, zda se má běžná účtenka (ne znaková) tisknout na formát papíru A4 nebo A5.
- Byly provedeny výrazné optimalizace při provádění uzávěrky VEGY, aby nedocházelo ke zbytečnému zatěžování
602SQL serveru.
-
Mzdy
- V konfiguraci mezd je nyní možné zapnout/vypnout automatické provedení přepočtu dat zaměstnanců při
vstupu do fáze Zadávání
Nyní lze v Globální parametry nastavit parametr "Přepočet při
vstupu do fáze zadávání", kterým rozhodnete o tom, zda se po vstupu do fáze Zadávání má nebo nemá provádět přepočet dat všech zaměstnanců.
Hodnota
- 1 - (výchozí stav) znamená "Přepočítat", tedy dosavadní chování
Pokud ponecháte tuto volbu, tak se automaticky po přechodu do fáze zadávání pro všechny zaměstnance
provede přepočet a výsledkem bude buď zelená fajfka nebo symbol pro varování či chybu.
- 0 - znamená "NEpřepočítat"
V případě, že nastavíte hodnotu "0", u všech zaměstnanců po přechodu do fáze zadávání bude symbol
"černá zakroucená šipka", tedy stav jakoby se v datech něco změnilo a neproběhl přepočet.
Takto to zůstane až do okamžiku, kdy mzd. účetní nad příslušným zaměstnancem (resp. pracovním poměrem)
provede přepočet.
Černé šipky tedy ukazují na zaměstnance, kterým se mzd. účetní ještě nevěnoval(a) a tím má lepší
kontrolu nad daty.
- V kartě Nepřítomnosti je k dispozici nové tlačítko pro přepočet
dat.
Pomocí tohoto tlačítka lze ručně spustit přepočet dat na této kartě daného zaměstnance. Tento přepočet lze
provést např. v situaci, kdy z důvodu případných atypických postupů nedošlo k automatickému přepočtu dat
apod.
- Na kartě Tiskové výstupy byla opravena logika okolo vnucování
dávkového přepočtu při přepínání období pro tisk.
Dosud se dávkový přepočet vyvolával i když to nebylo nezbytné. Nyní se nabízí pouze v situaci, kdy to má
opravdu smysl.
- Při mzdové uzávěrce se nyní kontroluje existence nevyrovnaných dokladů
Při mzdové uzávěrce (přechodu do fáze uzavřeno) program nyní
kontroluje, zda v dřívějších obdobích existují nějaké nevyrovanané doklady. Pokud ano, zobrazí se dialog se
seznamem těchto dokladů.
Tato situace může nastat např. po Ročním vyúčtování DZP apod.
- V konfiguraci mezd na kartě Globální
parametry je nyní v plovoucím menu k dispozici filtr "Filtr - pouze položky s novou hodnotou v tomto
roce".
-
Zálohování databáze, Noční úklid
- V globální konfiguraci je k dispozici nový údaj, který
umožňuje určit rozsah hodin, kdy může být noční úklid spuštěn.
Nastavení tohoto časového rozsahu je pojistkou proti nechtěnému spuštění nočního úklidu v daném čase, např. v situaci, kdy spouštíte server po
dearchivaci nebo po noční nečinnosti serveru.
- Zavedena lepší podpora při problémech se zálohováním
Je zařízeno, aby se po problému se zálohami uživateli, který je v globální konfiguraci určen pro příjem "informací o chybách
automatiky", zobrazila při prvním startu Kaskády kapitola helpu Zálohování databáze, která ho dovede k nalezení problému.
Zároveň se volání této kapitoly dynamicky doplní do menu "Nápověda / Návod k nalezení problému při
zálohování".
Toto opatření bude k dispozici do doby, kdy uživatel (v dialogu, který se zobrazí spolu s danou kapitolou
helpu) odsouhlasí že už zálohování vyřešil nebo dokud nedojde k další záloze, která proběhne řádně.
-
Ostatní
- Byla změněna adresa pro zásilky na oddělení podpory z hotlinekask@cerny-ps.cz na hotline@ekaskada.cz
Tato změna se projeví (resp. adresa bude předvyplněna) např. v automatických zásilkách na pracoviště technické podpory, v zásilce
vytvořené v menu apod.
- Nově je k dispozici Export dat tiskové sestavy do diskového
souboru.
Hlavním smyslem této funkčnosti je umožnit uživateli data, která jsou k dispozici pouze v tiskové sestavě,
tedy data, která nejsou součástí nějakého SQL přehledu ani
tabulky, vyexportovat do diskového souboru pro další zpracování.
- Na kartě Dílčí úkoly lze nyní vytvářet nové úkoly a nové dílčí úkoly (podúkoly)
Doposud bylo možné nové podúkoly zadávat pouze v prohlížeči úkolu na
kartě Souvisí nebo založením nového úkolu a v poli Otec zadáním
nadřezeného úkolu. Nyní je možné nový podúkol zadat přímo v kartě
Dílčí úkoly.
- Pro každý druh objektu lze nyní připojit několik metodik
Doposud bylo možné v konfiguraci druhů (tříd) k jednomu druhu
objektu připojit pouze jednu metodiku, což bylo pro některé druhy objektů poněkud limitující. Nyní je možné
ke každému druhu objektu připojit metodik více.
Kromě toho je v prohlížeči metodiky nově k dispozici několik údajů
upřesňující např. typ metodiky a termíny, karta Anotace, poznámky pro záznam
různých komentářů, kterými si např. poznamenáváte věci, které v souvislosti s danou metodikou máte ještě
dořešit apod. a karta Druhy (datové třídy), pro které je metodika určena, ve
které můžete připojit (případně odpojit) danou Metodiku k různým druhům objektů.
- Vylepšeno chování programu při vytváření nové šablony, která je první daného druhu
Při vytváření nové šablony, která je zcela první daného druhu, mohlo dojít k problému, pokud pro daný druh
je vynucováno vytváření ze šablony.
Jde o podobný problém, jako je dilema, zda byla dřív slepice nebo vejce :-)
Je to opraveno, první šablonu lze vytvořit "volně", další již musí být vytvářeny kopií.
- Po instalaci typu "Databázový server" lze nyní určit, zda chcete ihned spustit Kaskádu k aktualizaci
datových struktur.
Pro zvýšení komfortu pro správce Kaskády je po provedení instalace Kaskády typu Databázový server k dispozici
zaškrtávací pole (ve výchozím stavu je zaškrtnuté), které nabídne spuštění Kaskády a správce tak může ihned
provést Aktualizaci datových struktur.
- Ve vyhledávači je zoptimalizována funkčnost pro dávkové mazání objektů,
nyní je podstatně rychlejší.
- Technické vylepšení činnosti týkající se pracovních tabulek
Pro výpočty pohybů na účtech, kurzovní lístek, peněžní výčetku apod. byly vytvářeny pomocné pracovní
tabulky, které se v zápětí mazaly. Nyní je k těmto účelům použita jedna tabulka, ve které se pracuje
(vytváří a mažou) pouze data (nikoliv tabulka). To má pozitivní dopad na stabilitu fungování.
- Byla upravena tvorba avíz pomocí avizovacího dialogu v Kaskádě
Nyní se u distribučního seznamu lépe vyhodnocuje, zda se má avízo danému uživateli vytvořit nebo ne, je zde lépe zpracováno vyhodnocení
nastavení "Avizovat všem" nebo "Jen delegátům".
Pokud je zvoleno "Jen delegátům", pak je v této situaci lépe ošetřeno nastavení zda jde o trvalého nebo
dočasného delegáta.
V konečném důsledku tak většinou dojde k vytvoření avíz menší množině uživatelů. Pokud máte všechny členy
DS jako trvalé delegáty nebo je u DS vybráno, že se má avizovat všem, pak žádný rozdíl nepoznáte.
- Vylepšeno uživatelské rozhraní v dialogu Volba předlohy
Byl doplněn splitter nad popisný text, aby bylo možné měnit velikost
pole s komentářem. Po změně velikosti si program bude pamatovat nejen velikost a pozici celého dialogu, ale
i pozici splitteru.
Kromě toho je barevně (červeným tučným písmem) zvýrazněn text "Komentář k šabloně", aby bylo hned na první
pohled po napozicování se na danou šablonu zřejmé, že je u ní nějaký popis.
- Oprava nastavení procesní vlastnosti "Vytištěno" v boxu
Vlastnosti
Doposud se za určitých okolností po vytištění standardního tisku objektu nezaškrtla vlastnost "Vytištěno".
To je nyní opraveno.
- Textové pole s možností vyhledání objektů (tlačítko s dvěma tečkami) nyní nabízí pouze ty objekty, které
nejsou zaniklé.
Doposud se např. při dohledávání konkrétního předmětu (vypisováním jeho názvu) nabízely i ty předměty,
které již byly vyřazené. Nyní se tyto zaniklé objekty nenabízí.